Valikko Sulje

Jatkuva parantaminen toimintatavaksi
Tavoitteena itseohjautuvuus

LEAN-PERIAATTEITA TOTEUTTAVA JATKUVA PARANTAMINEN ON YLIVERTAINEN KEHITTÄMISMALLI:

  • Henkilöstö parantaa ja helpottaa systemaattisesti omaa työtään
  • Parannukset toteutetaan päivittäisen työn sisällä
  • Henkilöstö osallistuu omaan työhönsä kohdistuvien parannusten suunnitteluun
  • Parannukset kohdistetaan myynti-tilaus-toimitusprosessiin ja palveluketjuihin, asiakaspalveluun ja sisäisiin palveluihin sekä markkinointiin ja myyntiin

Hukkaa, sählinkiä ja ylimääräistä kiirettä ehkäistään ja vähennetään, tuottavuus paranee. Työ helpottuu ja itseohjautuvuus vahvistuu. Johtaminen helpottuu kaikilla tasoilla. Samalla löydetään kehitysideoita, jotka vahvistavat arvonmuodostusta ja sitouttavat asiakasta.

EMME PYRI JUOKSEMAAN KOVEMPAA. OPIMME KÄVELEMÄÄN LYHYEMPIÄ MATKOJA”

Työn helpottaminen, itseohjautuvuus sekä laadun ja tuottavuuden parantaminen ovat kaikille yhteisiä tavoitteita. Toimintojen ja työvaiheiden välillä piilevän hukan ehkäiseminen edellyttää yhteiskehittämistä.

 

EI TARVITA HENKILÖSTÖKOULUTUSTA, EI ERITYISTÄ KEHITYSPROJEKTIA

Jatkuvan parantamisen käynnistämiseen ei tarvita erityistä kehitysprojektia tai henkilöstökoulutusta.  Liikkeelle voidaan lähteä laajalla rintamalla tai vähin äänin, vaikkapa muutamien uudistajien toimesta.

Parannukset toteutetaan päivittäisen työn sisällä.

 

ASKEL KERRALLAAN KOHTI UUDISTUVAA PALVELUKULTTUURIA

Konkreettisia tuloksia syntyy nopeasti. Tavoitteisiin edetään askel kerrallaan, kokeillen ja oppien. Pidemmän aikavälin tavoitteena on vahvistaa merkittävällä tavalla palvelukulttuuria.

Muut palvelut