Valikko Sulje

Osallistava Lean-johtaminen

Kohti kestäviä parannuksia

TUTTUJA KOKEMUKSIA
JA KEHITYSTYÖN ONGELMIA:

”Kokeiltiinhan me sitä, mutta ei se oikein toiminut”.

”Olihan siitä puhetta, mutta sitten se jäi.”

”Johan minä sanoin, ettei tule onnistumaan.”

”Olihan meillä oikein projektikin, mutta ei siitä projektista tainnut olla mitään hyötyä.”

”Nyt on niin kiire, ettei tässä mitään kehittämään ehdi.”

”Katsotaan tätä asiaa sitten syksyllä, lomien jälkeen.”

TUTTUJA KOKEMUKSIA
JA KEHITYSTYÖN ONGELMIA:

”Kokeiltiinhan me sitä, mutta ei se oikein toiminut”.

”Olihan siitä puhetta, mutta sitten se jäi.”

”Johan minä sanoin, ettei tule onnistumaan.”

”Olihan meillä oikein projektikin, mutta ei siitä projektista tainnut olla mitään hyötyä.”

”Nyt on niin kiire, ettei tässä mitään kehittämään ehdi.”

”Katsotaan tätä asiaa sitten syksyllä, lomien jälkeen.”

JOHTAMINEN ON VAIKEAA. KEHITYSTYÖN JOHTAMINEN ERITYISESTI.

Mikä avuksi kehitystyön ongelmiin?

Kokemus on osoittanut, kuinka osallistavat kehitysmenetelmät mahdollistavat tuottavuuden parantamisen vaikeissakin olosuhteissa, kun kiire pukkaa päälle ja kaikkien voimat ovat koetuksella. Henkilöstö sitoutuu oman työn parantamiseen myönteisten kokemusten kautta, ja arvostaa konkreettisten, työtä helpottavien parannusten systemaattista, jämäkkää toteutusta.

Luovuutta uusiin ratkaisuihin löytyy, kun sen esille tuloon annetaan mahdollisuudet. Johtajan karisma ja arvostus muodostuu nyt uudella tavalla.

Palvelumarkkinoinnin uusimmat johtamismallit ja Lean-filosofia kohtaavat toisensa. Arvonmuodostus asiakasyhteistyössä on yhteinen perusta.

KOMENTOKETJUJEN JA RÄYHÄHENKIEN AIKA ON OHITSE. OLEMME TOINEN TOISTEMME ASIAKKAITA.

Johtaminen on vaikeaa. Ja kehitystyön johtaminen erityisesti. Mikä avuksi?

Kokemus on osoittanut, kuinka osallistavat kehitysmenetelmät mahdollistavat tuottavuuden parantamisen vaikeissakin olosuhteissa, kun kiire pukkaa päälle ja kaikkien voimat ovat koetuksella. Henkilöstö sitoutuu oman työn parantamiseen myönteisten kokemusten kautta, ja arvostaa konkreettisten, työtä helpottavien parannusten systemaattista, jämäkkää toteutusta.

Luovuutta uusiin ratkaisuihin löytyy, kun sen esille tuloon annetaan mahdollisuudet. Johtajan karisma ja arvostus muodostuu nyt uudella tavalla.

Palvelumarkkinoinnin uusimmat johtamismallit ja Lean-filosofia kohtaavat toisensa. Arvonmuodostus asiakasyhteistyössä on yhteinen perusta.

MINNE OLEMME MENOSSA?

Laadun, tuottavuuden ja markkinoinnin yhdistäminen kehitystyössä edistää kokonaisvaltaista strategian ymmärrystä, juurruttamista ja käytäntöön viemistä – osaoptimoinnin sijaan. Kun yhteiset tavoitteet ovat selkeät – ja perustelut ymmärrettävät – on sitoutuminen yhteisiin tavoitteisiin helpompaa.

MINNE OLEMME MENOSSA?

Laadun, tuottavuuden ja markkinoinnin yhdistäminen kehitystyössä edistää kokonaisvaltaista strategian ymmärrystä, juurruttamista ja käytäntöön viemistä – osaoptimoinnin sijaan. Kun yhteiset tavoitteet ovat selkeät – ja perustelut ymmärrettävät – on sitoutuminen yhteisiin tavoitteisiin helpompaa.